• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72770
+
-

نیاز یزد به پارک  علم و فناوری سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با تاکید بر ایجاد پارک علم و فناوری سلامت در استان، تحقق این راهکار را با همکاری نخبگان و فعالان این حوزه خواستار شد. به گزارش ایرنا «اکرم فداکار» در نشست این شورا که با حضور مدیران پارک پردیس تهران برگزار شد، افزود: این پارک با بهره‌گیری از تجارب پارک‌های علم و فناوری دیگر استان‌ها و با توجه به مزیت بالای یزد در زمینه سلامت، فعالیت خود را در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: پارک یادشده با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ایجاد می‌شود و دانش‌آموختگان حوزه سلامت و بهداشت استان می‌توانند ایده‌های خلاق و نوآورانه خود را از این مسیر تجاری‌سازی کنند و از این طریق به خلق ثروت بپردازند. فداکار از یزد به عنوان مرکز درمان بیماران جنوب و جنوب شرق کشور در حوزه‌های بهداشت، درمان و سلامت یاد کرد و گفت: این ظرفیت می‌تواند در شکوفایی هرچه بیشتر پارک علم و فناوری سلامت در استان موثر باشد.

فداکار همچنین به اهمیت بهره‌گیری از دانش روز در حوزه فناوری برای توسعه فراگیر یزد در بخش‌های مختلف تاکید کرد و اهداف دولت را استفاده از علاقه‌مندان و جوانان در این حوزه ذکر کرد.در ادامه این نشست مدیران پارک پردیس تهران تجارب خود را در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری صنعت، دانشگاه و فناوری‌های نو ارائه کردند.هم اکنون در یزد ۱۲ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و 7 بیمارستان غیردانشگاهی فعالیت دارد که بیشتر بیماران آن به‌ویژه در بخش بستری از استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور هستند.در یزد ۱۴ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۵۸۲ تخت و 7 بیمارستان خصوصی با ۹۸۳ تخت در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند که درصد اشغال این تخت‌ها نزدیک به ۱۰۰ درصد است؛ از این رو طرح‌های توسعه ظرفیت‌های درمانی استان در حال پیگیری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید